Lediga tjänster

Vikarierande event- och affärsutvecklingsansvarig

Bonniers Konsthall är en ledande arena för svensk och internationell samtidskonst i centrala Stockholm med ambitionen att vara en öppen plats som är tillgänglig för alla, där samtalet om samtidskonst står i fokus. Vi arbetar i en liten och resultatinriktad organisation som är dynamisk och kreativ och präglas av en vilja att rycka in där det behövs och samarbeta för att skapa bästa möjliga plattform för konsten. Vår affärsutvecklingsansvarige ska vara föräldraledig och vi söker nu hennes vikarie.

Vi söker dig som vill vara med att skapa förutsättningar för att samtidskonsten ska kunna möta sin publik. Som event och affärsutvecklingsansvarig har du en nyckelroll i att driva konsthallens arbete framåt genom att etablera, planera, analysera och utvärdera projekt som syftar till att öka konsthallens intäkter, sänka kostnader samt driva publik. Du har ett stort eget ansvar och driver proaktivt ditt eget arbete, i nära samråd med konsthallschefen och övriga kollegor.

Vi söker dig som har företagsekonomisk utbildning och erfarenhet av affärsutveckling, ekonomistyrning och budgetansvar. Du har stor förhandlingsvana, försäljningserfarenhet och kunskap om att upprätta avtal. Du har erfarenhet av att initiera, driva och vårda interna och externa samarbeten och nätverk. Ett eget relevant kontaktnät är meriterande. Du är analytisk, flexibel, bra på att kommunicera och van att arbeta självständigt. Eftersom vi arbetar i ett internationellt sammanhang är goda kunskaper i engelska en förutsättning. Bakgrund inom kulturområdet och ett intresse för samtidskonst är meriterande. För att trivas hos oss bör du vara prestigelös och lyhörd men samtidigt ha en stark egen röst.

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen i att:
-Ansvara för affärsområdet intäktsdrivande verksamhet och arbetsledning av eventassistent inom detta område.
-Ansvara för utveckling, planering, försäljning och genomförande av konsthallens eventverksamhet, d.v.s. uthyrning av konsthallens lokaler.
-Ansvara för fundraising, d.v.s. arbetet med konsthallens sponsorer, medlemmar och donatorer.
-Ansvara för utveckling, planering och genomförande av konsthallens företagssamarbeten, samarbeten och leverantörsavtal. Företrädesvis vad gäller uppdragsbeskrivning, förhandling och avtalsskrivning.
-Ansvara för försäljning, d.v.s. strategi, planering och genomförande av försäljningskampanjer.

Tjänsten är ett vikariat på heltid i 14 månader. Vi vill att du börjar senast 1 augusti 2018. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i tillsättandet av tjänsten.

För ytterligare information eller frågor kontakta projektkoordinator Li Erlandsson på 08-736 42 44 eller mejla li.erlandsson@bonnierskonsthall.se.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@bonnierskonsthall.se senast den 9 april. Intervjuer kommer att ske vecka 16-17.

Praktikanter

På grund av ombyggnad av vårt kontor har vi tyvärr ingen möjlighet att ta emot praktikantförfrågningar för tillfället. Återkom gärna med din förfrågan i maj 2018.